Cum poți să dai șansa la viață

Dragilor, zilele astea am avut parte de o experiență pe care efectiv mi-e greu să v-o descriu în cuvinte. La invitația prietenilor de la Henkel, m-am alăturat campaniei „Donează din inimă pentru o inimioară”. Este o campanie care susține inițiativa Asociației Inima Copiilor, asociație ce a construit la Spitalul Marie Curie primul Centru de Cardiochirurgie din țară dedicat exclusiv copiilor.Pentru a vedea exact despre ce e vorba și cum funcționează lucrurile, am vizitat această secție. Ba mai mult, am asistat pentru câteva minute la o intervenție pe cord făcută unui copil de mai puțin de 1 an. Sunt încă fără cuvinte. Nu știu dacă v-am spus asta despre mine, dar mie mi-e frică și de un ac. De data asta a fost altfel. În prima fază m-am făcut alb ca varul, dar când vezi ce se întâmplă în această secție, copii de numai câteva luni conectați la zeci de cabluri și tuburi, îți dai seama că oricine ai fi trebuie să fii puternic. Sunt probleme care dacă nu ne ating, par să nu existe. Realitatea este însă alta.

Zilele astea am aflat că 1 din 200 de copii se naste cu o malformatie cardiaca (1000 din cam 180.000 nascuti vii) și 2 din 3 nou-nascuti care mor inainte de a implini o luna mor din cauza unei malformatii  cardiace. Doar 1 din 3 copii poate fi operat intr-un spital public in tara (cam 500 de operatii din 1500 necesare). Așa că soluția sunt misiunile medicale ale Asociației Inima Copiilor cu medici veniți din afară. O misiune medicală costă în jur de 15000 de euro și asigură operațiile pe cord deschis a 10 copii, 5-8 copii vor beneficia de intervenții cardiologice la angiograf, iar personalul medical va beneficia de training. Vorbim de situații de viață și de moarte, așa că sunt mai mult decât bucuros să mă alături prietenilor de la Henkel și Asociației Inima Copiilor în campania „Donează din inimă pentru o inimioară”, campanie ce își propune să strângă cât mai multe fonduri pentru a putea efectua un număr mai mare de intervenții. Partea bună este că fiecare dintre voi poate contribui într-un fel.

În perioada campaniei, Henkel donează 1% din prețul fiecărui produs cumpărat din magazinele participante, către Asociata Inima Copiilor. Când mergeți la cumpărături, puteți alege oricare dintre produsele Henkel – Persil, Perwoll, K2R, Silan, Pur, Somat, Bref, Clin – și să ajutați astfel Asociația Inima Copiilor să acopere cât mai mult din costurile îngrijirii și operațiilor bebelușilor născuți cu probleme cardiace. În plus, banii strânși vor fi folosiți pentru misiunile echipelor specializate de medici. Mai multe informații găsiți pe campaniihenkel.ro.

Ca tată, tot ceea ce ține de copii mă emoționează peste măsură. Știu că sunt doar un om mic și că poate un singur gest e prea puțin pentru o problemă atât de mare. Dar eu cred sincer că suntem mulți, mulți cei care dorim să ajutăm, să facem lumea asta un loc mai bun și să redăm speranța. Și împreună putem reuși!

 

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*